Former Fox News employee says he was fired for challenging Jan. 6 and reporting election fraud

(Ted Shaffrey/AP)

Former Fox News employee says he was fired for challenging Jan. 6 and reporting election fraud

Stephen Battaglio

November 14, 2023

Fox News is facing a new lawsuit related to its reporting during the aftermath of the 2020 election.

Jason Donner, a former reporter and producer in the network’s Washington bureau, has filed a wrongful termination lawsuit, claiming he was fired in retaliation for expressing misinformation presented on Fox News about former President Trump’s false allegations of election fraud and the riot in the US. Capitol on January 6, 2021.

“Fox News sought to purge the news department of any staff who would not adhere to the directive to report only information that favors Trump supporters and former President Trump,” according to the lawsuit filed in Superior Court last month.


District of Columbia. The case has been transferred to the American court.

Donner, who worked at the conservative news network for 12 years, was fired on September 28, 2022, two days after calling in sick. He was told



what had been

The charge was terminated because he was “late for work and did not show up for work,” according to the complaint.

Donner, now working as an aide to a Republican member of Congress, argues


he had fallen out of favor with the network after several instances in which he questioned the veracity of the network’s reporting.

Fox News did not respond to a request for comment on the lawsuit.

On January 6, there was a thunderstorm at the Capitol when Trump supporters stormed the building. When he heard that Fox News described the protest as “peaceful” and the rioters as “severely disappointed,” he called the control room to complain because he and other reporters had to hide during the violent attack.

according to the lawsuit.

Donner said he was reprimanded by a supervisor in November


2020 for a tweet about Rudolf Giuliani’s press conference in Philadelphia, where the lawyer spread Trump’s false allegations of voter fraud. Donner pointed out that Giuliani’s comments at the event contradicted what he said in court, where the Trump campaign had mounted legal challenges.

The lawsuit noted how other journalists at Fox News were criticized by their bosses for failing to consider the feelings of Trump supporters in the network’s audience, who were angry about the outcome of the election that elected President Biden .

These comments are supported by the filings and evidence collected for Dominion Voting Systems’ defamation lawsuit against Fox News, which was settled in April for $787.5 million.

In Oct


In 2021, Donner complained to Bryan Boughton, the network’s Washington bureau chief, about Tucker Carlson’s false statements about January 6. Carlson promoted the unproven


theory that the FBI incited the riots in a documentary shown on the Fox Nation streaming service. Carlson showed clips from the program on his Fox News show.

Donner told Boughton


it was demoralizing that Fox News would allow Carlson to “blast the country” with false information.

The suit said Boughton acknowledged this


Fox News insiders were angry about the documentary




there was “nothing they could do because Tucker had grown bigger than the network and was out of control. The executives couldn’t stop him.”

Carlson was taken off the air on April 24, a week after Fox News reached a settlement with Dominion.

The Dominion lawsuit alleged that Fox News damaged the company’s reputation when the network repeatedly spread falsehoods about voter fraud during the 2020 election. Smartmatic, a voting machine company, has filed a similar lawsuit against the network, seeking $2.7 billion to compensation.

Former Fox News producer Abby Grossberg alleged that network attorneys forced her to make false or misleading statements during the network’s legal battle with Dominion. She received a $12 million settlement from the company.

Fox News is also facing a defamation lawsuit from Ray Epps, a protester at the Jan. 6 riots, who said the network falsely identified him as an FBI informant.


Please enter your comment!
Please enter your name here


Hot Topics

Related Articles